Vecākiem būs tiesības prasīt pedagogiem skaidrojumu par mācību procesā izmantotajiem materiāliem
Noteikumu projektā "Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība" paredzēta norma, ka izglītojamā vecākiem, kuru bērns mācību vai audzināšanas procesā izmanto attiecīgo informāciju, mācību līdzekli, materiālu vai metodi, vai pilngadīgam izglītojamajam, kurš mācību vai audzināšanas procesā izmanto attiecīgo informāciju, ir tiesības vērsties pie pedagoga un saņemt argumentētu skaidrojumu (pamatojumu) par izmantojamās informācijas, mācību līdzekļu, materiālu vai metožu atbilstību izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai.
Ja pedagoga skaidrojums par informācijas, mācību līdzekļa, materiāla vai metodes atbilstību neapmierina izglītojamā vecākus vai pilngadīgu izglītojamo, viņiem ir tiesības vērsties pie izglītības iestādes vadītāja ar iesniegumu (norādot pamatojumu) veikt iesniegumā minētās informācijas, mācību līdzekļa, materiāla vai metodes izvērtēšanu. Iesniegumā minētās informācijas, mācību līdzekļa, materiāla vai metodes izvērtēšanu un lēmuma pieņemšanu izglītības iestādes vadītājs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar citiem pedagogiem vai sadarbībā ar izglītības iestādes padomi, paredz vadlīnijas.
Izglītojamā vecākiem, kuru bērns mācību vai audzināšanas procesā izmanto attiecīgo informāciju, paredzētas tiesības vērsties izglītības iestādē ar iesniegumu (norādot pamatojumu) veikt iesniegumā minētās informācijas, mācību līdzekļa, materiāla vai metodes izvērtēšanu izglītības iestādes padomē.
Lēmumu par mācību vai audzināšanas darbā izmantojamās informācijas atbilstību vai neatbilstību izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai izglītības iestādes padomei būtu jāpieņem ar balsu vairākumu. Pieņemtais lēmums, kurā norādīts lēmuma pamatojums, izglītības iestādes padomei jāiesniedz izglītības iestādes vadītājam tālākai rīcībai. Padomes lēmumam ir ieteikuma raksturs.
Kā ziņots, pedagogs audzināšanas mērķa un uzdevumu īstenošanā ir profesionāli neatkarīgs un atbildīgs par izglītības procesā izmantojamās informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvēli un to atbilstību izglītojamā audzināšanas mērķim un uzdevumiem, nosaka tā dēvētās tikumiskās audzināšanas vadlīnijas.
Tikumiskās audzināšanas vadlīnijas ietver tādus 12 izkopjamus un praktizējamus tikumus kā atbildība, centība, drosme, godīgums, gudrība, laipnība, līdzcietība, mērenība, savaldība, solidaritāte, taisnīgums un tolerance.
Uz sarakstu