Siguldā svētku iepirkšanās drudzis vēl tikai sekos

Šogad ietirgojuma rādītāji "Šokolādē" pēdējās trīs nedēļās, salīdzinājumā ar atbilstošo laika periodu pērn, uzrāda 6,7% kāpumu. L.Deksne to skaidro gan ar pirktspējas palielināšanos un mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpumu valsts mērogā, gan tirdzniecības centra "Šokolāde" tirgus pozīciju nostiprināšanos. "Tāpat, iespējams, iepirkšanās apjomu kāpumu var būt ietekmējuši laika apstākļi, jo sniegs jau novembra beigās var būt motivējis daļu pircēju dāvanas gādāt savlaicīgāk" uzsver L.Deksne.
Tomēr visaktīvāk pircēji dāvanas steidz meklēt tieši nedēļu pirms Ziemassvētkiem, tad arī vidējie ietirgojuma rādītāji mazumtirgotājiem mēdz pat dubultoties. Palielinās gan apmeklētāju skaits, gan pirkumu skaits, gan apgrozījums, gan vidējā ietirgojuma summa. Lai gan nereti tiek veikti apjomīgāki pirkumi, tomēr lielākais vairums pircēju vienas dāvanas iegādei tērē ap 10 latiem, paskaidro L.Deksne.
"Šokolādē" tuvojoties svētkiem, tradicionāli dāvanu meklētāji visvairāk iegādājas grāmatas, rotaļlietas, apģērbus un aksesuārus, elektropreces, sporta preces, kosmētiku un smaržas, tēju, kafiju un saldumus īpašā iesaiņojumā, stāsta L.Deksne. Tāpat pirmssvētku periodā aug pieprasījumus pēc svētku apģērba gan vīriešiem, gan sievietēm, gan bērniem. Pircēji neaizmirst arī par saviem mājdzīvniekiem, kuriem tiek iegādāti kārumi, dzīvniekiem paredzētas rotaļlietas un citas preces.
Turklāt šajā sezonā "māte daba" bagātīgi lutina ar salu un sniegu, tāpēc "šogad jūtams pastiprināts noiets distanču slēpošanas precēm. Tiek pirktas gan distanču slēpes, gan slēpošanas apģērbs. Savukārt dāvināšanai visbiežāk pircēji izvēlas cimdus, cepures un ziemas sporta inventāru – ķiveres, slēpes un slidas", norāda Veikala "SPORT 2000" vadītāja Arta Stelpe.