Precizēs atbalsta pasākumu kopumu skolēnu ar speciālām vajadzībām integrēšanai izglītības iestādēs
Ceturtdien, 21.janvārī, valsts sekretāru sanāksmē izskatīts Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts "Noteikumi par vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu nodrošinājumu atbilstoši izglītojamo speciālajām vajadzībām", pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Valsts izglītības satura centra sabiedrisko attiecību speciāliste Diāna Āboltiņa.
Projekts nosaka izglītības iestādes nodrošinājumu, ko veido atbalsta pasākumu kopums, integrējot izglītojamos ar speciālām vajadzībām vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādē, palīdzot izglītojamajiem pārvarēt veselības vai funkcionālo traucējumu radītos ierobežojumus un mācību grūtības.
Saskaņā ar jauno MK noteikumu projektu atbalsta pasākumu sniegšanai skolēnam ar veselības vai funkcionāliem traucējumiem noteikts individuālais izglītības programmas apguves plāns un izglītības iestādes tehniskais aprīkojums, mācību līdzekļi un pedagoģiskais personāls atbilstoši izglītojamā speciālām vajadzībām.
Jaunais MK noteikumu projekts nosaka, ka individuālais izglītības programmas apguves plāns? tiks izstrādāts saskaņā ar valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas ieteikumiem. Šo plānu izstrādās izglītības iestādes personāls, sadarbojoties ar izglītojamā vecākiem vai personām, kuras īsteno aizgādību Tas nodrošinās ciešāku izglītības iestādes sadarbību ar izglītojamā vecākiem un izglītības iestādi mācību procesa veiksmīgā nodrošināšanā un mācību procesā radušos problēmu risināšanā.
Ir paredzēts veikt ierakstu Valsts izglītības informācijas sistēmā par valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu, kas ļaus izglītības iestādē integrētam bērnam ar īpašām vajadzībām saņemt nepieciešamos atbalsta pasākumus un iesaistīties mācību procesā vispārējās pamatizglītības vai vispārējās vidējās izglītības iestādēs.
MK noteikumu projektā netiek norādīti konkrēti atbalsta pasākumi, kas jāizmanto izglītojamo ar speciālām vajadzībām mācību procesā, jo tie ir jānosaka izglītības iestādes pedagogiem un atbalsta personālam, regulāri izvērtējot bērna spējas, attīstības līmeni un veselības stāvokli. Paredzēts, ka izglītības iestādes speciālisti nosaka arī to, kādi mācību līdzekļi un aprīkojums ir jāizmanto izglītības procesā un ārpusklases pasākumos, lai izglītības procesā īstenotu iekļaujošas izglītības principus.
Lai noteikumu projekts stātos spēkā, tas vēl ir jāapstiprina valdībā.