Autotransporta direkcija 2016.gadā dubultos kontroles apjomus reģionālo maršrutu autobusos
Ņemot vērā, ka ikviena maršruta un reisa pieprasījums tiek mērīts pēc izsniegtā biļešu skaita, Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus būt atbildīgiem un ņemt biļetes par braucienu sabiedriskajā transportā. Autotransporta direkcija šogad plāno dubultot kontroles apjomu reģionālo maršrutu autobusos, lai būtiski samazinātu gadījumus, kad autobusu vadītāji neizsniedz biļetes pasažieriem vai norāda biļetē nekorektu informāciju.
Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Autotransporta direkcija, tāpat pasažieri tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt izsniegtajā biļetē norādīto informāciju par gala pieturvietu.
Autobusu maršrutu un reisu lietderība un pieprasījums tiek mērīts, ņemot vērā izsniegto biļešu, tostarp biļešu ar nulles vērtību, skaitu pasažieriem. Ja iedzīvotāji nelūdz autobusa vadītājam izsniegt biļeti, Autotransporta direkcijai nav iespējas izsekot patiesajam pasažieru skaitam katrā konkrētajā reisā.
Direkcija diemžēl ir saskārusies ar gadījumiem, kad neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības rezultātā nākas slēgt kādu maršrutu vai reisu, neskatoties uz to, ka realitātē pēc tiem bijis pieprasījums. Pasažieri, saņemot biļeti, tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt tajā norādīto informāciju. Autotransporta direkcija aicina personas, kurām pienākas valsts apmaksāti braucieni – personas ar invaliditāti, viņu pavadoņus, politiski represētās personas, nacionālās pretošanās kustības dalībniekus, bāreņus, bez vecāku apgādības palikušos bērnus, pirmsskolas vecuma bērnus –, būt īpaši vērīgām un pārliecināties, ka izsniegtajā biļetē ar nulles vērtību norādītā gala pieturvieta sakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam.
Lai samazinātu gadījumus, kad autobusa vadītāji rīkojas negodprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu pasažieriem, Autotransporta direkcija ir pievērsusies biļešu kontroles pastiprināšanas reģionālo maršrutu autobusos jautājumam. 2015.gadā veikto pārbaužu skaits autobusos tika palielināts par aptuveni vienu trešdaļu, un plānots, ka šogad pārbaudes tiks veiktas divas reizes biežāk.
Ja pasažieri konstatē gadījumus, kad autovadītājs nav rīkojies godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, aicina informēt Autotransporta direkciju, rakstot uz e-pastu info@atd.lv, sociālajā tīklā Twitter un Facebook vai zvanot pa tālruni 67686470.