Banner 980x90

Aptauja: Motivācija apdrošināt dzīvību - rūpes par tuviniekiem

Lielākajai daļai jeb 60% respondentu motivāciju apdrošināt dzīvību nosaka vēlme parūpēties par tuviniekiem neparedzētu dzīves pavērsienu gadījumā, liecina "Swedbank" iedzīvotāju aptaujas dati.

Savukārt 40% aptaujāto norādījuši, ka viņus motivē vēlme nodrošināties pret darba nespējas gadījumiem. Teju katrs trešais (29%) respondents kā motivāciju apdrošināt dzīvību minējis vēlmi pēc papildus nodrošinājuma, bieži atrodoties prom no mājām, kā arī tad, ja cilvēks apzinās, ka viņa darbs ir saistīts ar augstu risku.

Katrs ceturtais jeb 26% respondentu norādījuši, ka par dzīvības apdrošināšanu mudina domāt kredītsaistības, ko tas ir uzņēmies.

Savukārt teju katrs piektais (19%) aptaujātais minējis, ka labākais pamudinājums apdrošināt dzīvību ir riskanti vaļasprieki. Vīrieši biežāk nekā sievietes norādījuši, ka dzīvību apdrošināt viņus pamudinātu vēlme parūpēties par ģimeni, kā arī vajadzība nodrošināties darba nespējas gadījumā. Savukārt sievietēm biežāk nekā vīriešiem kā galvenā dzīvības apdrošināšanas motivācija ir riskanta nodarbošanās, kā arī vēlme pēc papildu nodrošinājuma, bieži atrodoties ārpus mājas.

Aplūkojot atbildes dažādās vecuma grupās, redzams, ka 18 līdz 24 gadus veci respondenti ievērojami biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji norādījuši, ka apdrošināt dzīvību viņus galvenokārt pamudinātu riskanta profesija vai vaļasprieks.

Savukārt respondenti vecumā no 25 līdz 44 gadiem, ievērojami biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji, minējuši, ka galvenā motivācija apdrošināt dzīvību būtu esošās kredītsaistības. 45 līdz 54 gadus veciem respondentiem, tāpat kā 55 līdz 74 gadus veciem aptaujas dalībniekiem, galvenā motivācija apdrošināt dzīvību būtu vēlme parūpēties par tuviniekiem neparedzētu situāciju gadījumā, kā arī vēlme nodrošināties darba nespējas gadījumos.

"Dzīvības apdrošināšana ir ārkārtīgi vienkāršs veids, kā ar pavisam nelielu paša ieguldījumu un iesaisti iespējams nodrošināties pret neparedzētiem likteņa pavērsieniem. Īpaši - ja esat galvenais pelnītājs ģimenē, bez kura finansiālā nodrošinājuma ierastā ikdienas sadzīve ievērojami mainītos vai pat nebūtu iespējama nemaz. Cilvēka dabā ir rūpēties par to, kas tam svarīgs. Tāpēc dzīvības apdrošināšana ir veids, kā nodrošināties un iegūt zināmu sirdsmieru par ģimenes finansiālo stabilitāti - pat saskaroties ar nelabvēlīgu varbūtību īstenošanos dzīvē," uzsver "Swedbank" Uzkrājumu un apdrošināšanas atbalsta daļas vadītājs Reinis Jansons.

"Cilvēki mēdz būt savtīgi. Un savtīgiem cilvēkiem, protams, dzīvības apdrošināšana nav vajadzīga. Taču sociālās saites, atbildība un rūpes par citiem šo savtību spēj pārmākt un motivē cilvēkus domāt par rītdienu. Šādā nozīmē apdrošināšana spēj uzlabot attiecības un stiprināt saites starp tuviniekiem," saka psiholoģijas profesors Ivars Austers.

Kā liecina "Swedbank" dati, dzīvību Latvijā visbiežāk izvēlas apdrošināt 36 līdz 45 gadus vecs vīrietis, kurš dzīvo ārpus Rīgas un kura mēneša ienākumi ir robežās no 600 līdz 1000 eiro.

Sievietes dzīvības apdrošināšanas pakalpojumus izvēlas gandrīz tikpat bieži (40% sieviešu pret 60% vīriešu). Dzīvības apdrošināšana ir populāra visu vecuma grupu vidū - katrs trešais (35%) apdrošinātais ir vecumā no 46 līdz 55 gadiem, savukārt teju katrs ceturtais (24%) ir 26 līdz 35 gadus vecs. Salīdzinoši retāk (5% gadījumu) dzīvības apdrošināšanu izvēlas jaunieši līdz 25 gadu vecumam, taču šajos gadījumos izvēle ir ļoti mērķtiecīga un visbiežāk saistīta ar riskantu vaļasprieku.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)