U.Augulis: tuvākajos gados paredzēts rekonstruēt vairākus Siguldas šosejas posmus
"Pateicoties Eiropas fondu finansējumam, situācija uz valsts galvenajiem ceļiem uzlabojas, katru gadu Kohēzijas (KF) un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības fondu (ERAF) projektu ietvaros uz galvenajiem valsts ceļiem notiek vērienīgi būvdarbi. Tuvākajā laikā uz Vidzemes šosejas plānots rekonstruēt vēl vairākus posmus, tai skaitā posmu no Garkalnes līdz "Sēnītei," apmeklējot būvdarbus, norādīja Uldis Augulis.
"Vienlaicīgi ir jāapzinās, ka dēļ nepietiekamā valsts budžeta finansējuma, daļa reģionālo un lielākā daļa valsts vietējās nozīmes ceļu ir sliktā stāvoklī. Tāpēc ir jāpanāk, ka tiek ieviests ilgtspējīgs valsts ceļu finansējuma modelis. Pie esošā ceļu finansēšanas modeļa nav iespējams sasniegt Nacionālajā attīstības plānā nospraustos mērķus," uzsvēra ministrs.
Patlaban Vidzemes šosejas (A2) 63,7.kilometrā pārbūvēts pārvads pār dzelzceļu (63,7. km) pārbūves darbi. Ir izbūvēts pagaidu pārvads un nojaukts vecais. Vēlāk notiks balstu pāļu dzīšana, veidņu un stiegrojuma izgatavošana monolītam jaunā pārvada pārsegumam.
Būvdarbus veic SIA "Tilts", tā līgumcena ir 984 404 eiro (ar PVN). Tie sākti aprīlī un pabeigti novembrī.
Kopumā LVC pārziņā ir 971 tilts. Tiltu inspekciju rezultāti liecina, ka gandrīz pusei valsts autoceļu tiltu tehniskais stāvoklis vērtējams kā slikts (35 %) un ļoti slikts (13,8 %), 48 tiltiem ir ieviesti dažādi ierobežojumi. Sliktākā stāvoklī ir tilti uz vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā stāvoklī uz galvenajiem autoceļiem.
"Šogad dažādu veidu darbi tiks veikti uz kopumā 20 tiltiem un dzelzceļa pārvads Augšlīgatnē ir viens no tiem, kas tiek pilnībā pārbūvēts. Projektēšanas stadijā pašreiz ir arī divu tiltu pārbūves būvprojekti," apmeklējot būvobjektu, informēja VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Uz sarakstu