Banner 980x90

"SEB bankas" IT drošības eksperti brīdina par interneta vides krāpniekiem

Šobrīd, tuvojoties svētkiem, kad ievērojama iedzīvotāju daļa plāno veikt lielākus pirkumus, "SEB bankas" IT drošības eksperti ir konstatējuši paaugstinātu krāpnieku aktivitāti.

Kā pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv uzzināja "SEB bankā", krāpnieki izmanto datorvīrusu, lai lietotāja inficētajā datorā bez lietotāja ziņas mēģinātu nolasīt internetbankas datus un veikt līdzekļu pārskaitījumu no konta brīdī, kad lietotājs mēģina pieslēgties savam internetbankas kontam.

Līdzīgas krāpnieciskās aktivitātes tika novērotas arī šā gada aprīlī, kad banku klienti tika brīdināti par kaitniecisku vīrusu, kas izraisīja līdzekļu izkrāpšanas gadījumus.

"SEB bankas" eksperti norāda uz trīs būtiskākajām pazīmēm, kas norāda uz krāpniecības mēģinājuma risku, un to, ka lietotāja dators ir inficēts ar vīrusu:

* ilgstoša dīkstāve jeb gaidīšanas laiks, lai pieslēgtos internetbankai;

*  tiek pieprasīts ievadīt maksājuma apstiprināšanai paredzēto Autorizācijas kodu no individuālās kodu kartes vai PIN2 no Kodu kalkulatora, lai pieslēgtos Ibankai;

* paziņojums krievu valodā, ka savienojums ar internetbanku neizdevās.

"SEB bankas" Informācijas tehnoloģiju vadītājs Māris Puriņš: "Galvenais krāpnieku mērķis ir no klienta iegūt maksājuma apstiprināšanas kodus, kas ļauj autorizēt maksājumus. Tāpēc mēs aicinām klientus atcerēties, ka, lai pieslēgtos "SEB" internetbankai, lietotājam jāievada tikai un vienīgi sešu zīmju Pieejas kods no kodu kartes vai PIN1. Savukārt Autorizācijas kods no kodu kartes vai PIN 2 kods (10 zīmju kombinācija Kodu kalkulatorā) lietotājam jāievada tikai tad, kad tiek apstiprināti darījumi. Tāpēc gadījumā, ja pieslēdzoties internetbankai, tiek pieprasīts ievadīt Autorizācijas kodu vai PIN2, aicinām to nedarīt un nekavējoties sazināties ar "SEB" Klientu centru vai Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūciju "CERT.lv."

Ja rodas aizdomas par krāpniecisku darījumu, svarīgi nekavējoties sazināties ar "SEB bankas" Klientu centru pa tālruni 8777 darba dienās no plkst.8.00 līdz 22.00, brīvdienās no plkst.10.00 līdz 17.00 vai "Twitter" kontu (lietotājvārds - SEB_Latvia). Nepieciešamības gadījumā vajag bloķēt internetbanku.

Ārpus "SEB bankas" Klientu centra darba laika visātrāk bloķēt pieeju savai internetbankai iespējams, piecas reizes ievadot nepareizu internetbankas paroli, kodu kartes pieejas kodu, vai "Digipass" pieejas kodu.

Eksperti aicina atjaunot datorā instalēto interneta pārlūkprogrammu - īpaši tad, ja izmantojat novecojušu Interneta pārlūkprogrammu. Tas apgrūtinās krāpnieciskās darbības un pasargās lietotājus no nevajadzīgām nepatikšanām. Chrome lejupielāde atrodama sekojot šai saitei: "https://www.google.com/chrome/browser/desktop/".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)