"Statoil": Latvijā iecienīta baltā kafija
Latvijā kafijas tradīcijas atšķiras no skandināviem, kas ir izteikti melnās kafijas lietotāji. Zviedrijā, Dānijā un Norvēģijā melno kafiju izvēlas divas trešdaļas no visiem klientiem.
Kopumā "Statoil Fuel&Retail" tīklā Eiropā ik gadu tiek pārdoti vairāk nekā 90 miljoni karsto dzērienu. Latvijā vidēji viens klients "Statoil" tīklā izdzer teju 100 kafijas. Tāpat redzam, ka pēdējo gadu laikā karsto dzērienu patēriņš pieaug, turklāt ir klienti, kuri uzstāda nebijušus rekordus. Viens no tiem pieder kādam klientam, kurš Latvijā gada laikā iegādājies vairāk nekā 1300 karstos dzērienus.
Kā norāda "Statoil" kafijas eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi Pelle Andersons, kafijas dzeršanas paradumus nosaka tradīcijas, tāpēc arī "Statoil" tīklā katrai valstij, sākot no Rīgas un beidzot ar Toronto, izstrādāta sava kafijas recepte: "Esam ņēmuši vērā latviešu vēlmi pēc nedaudz lielāka salduma un izstrādājuši recepti, kas labi garšo gan melna, gan ar pienu," skaidro uzņēmumā.
Pēc Andersona vārdiem, kafijas dzeršanas tradīcijas mainās lēni, taču pārmaiņas redzamas gan Eiropā, gan citviet pasaulē, arī Latvijā. "Redzam, ka šeit cilvēki nedaudz vairāk sāk dzert melno kafiju, tāpēc rūpīgi sekojam pieprasījumam un katru gadu cenšamies kafijas receptes nedaudz pamainīt," skaidro Andersons, kurš Eiropā iecienīto kafijas tradīciju ievieš arī "Statoil" īpašnieku pārstāvētajos veikalos Kanādā un ASV.
Kā liecina "Statoil" apkopotā informācija, trešdaļa visu kafijas pirkumu "Statoil" tīklā tiek izdarīti rīta pusē - laikā līdz plkst.10. Izņēmums ir "Latte", kuru iegādājas arī dienas otrā pusē un brīvdienās.
Kā norāda pētījumi - katrs otrais pircējs kafiju iegādājas vienatnē. Tas skaidrojams ar līdzņemamās kafijas popularitāti, kas mainījis daudzu iedzīvotāju paradumus. Ja kādreiz kafiju ārpus mājas visbiežāk dzērām kopā ar draugiem, kafejnīcās, tad tagad kafiju bieži dzer, arī braucot automašīnā vai ejot ar kājām.
Uz sarakstu