Palielinās patērētāju aizsardzību pret negodīgu tūrisma aģentu darbību
Palielinās patērētāju aizsardzību pret negodīgu tūrisma aģentu darbību, paredz otrdien, 2.februārī, valdībā atbalstītie grozījumi noteikumos par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību.
Patērētāju un tiesību aizsardzības centra (PTAC) praksē ir sarežģīti izvērtēt un iegūt attiecīgus pierādījumus, vai komersants sniedz tūrisma aģenta vai tūrisma operatora pakalpojumus. Tāpēc PTAC ir būtiski nošķirt operatorus no aģentiem, jo operatoram iestājas atbildība par kompleksā pakalpojuma nodrošināšanu atbilstoši līgumam, savukārt aģents līgumu slēdz kā operatora un klienta starpnieks. Attiecīgi operatoriem ir jānodrošina pietiekama garantija attiecībā uz klienta iemaksātās naudas atmaksāšanu un klienta nogādāšanu valstī, kurā sācies ceļojums, maksātnespējas gadījumā, ja operators nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt līgumsaistības ar klientu vai nav iespējama pakalpojumu programmas izpilde.
Līdz ar to, ja klients noslēdz līgumu ar operatoru, kurš Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru (TATO) datubāzē reģistrējies kā aģents, bet sniedz kompleksos pakalpojumus un nav nodrošinājis klienta iemaksātās naudas drošības garantiju, klients kļūst neaizsargāts pret iepriekš minēto gadījumu.
Izstrādātie grozījumi noteikumos precizē, ka tūrisma operatoram informācija par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju jāiesniedz vienlaikus ar reģistrēšanos TATO datubāzē, tādējādi samazinot gan no komersanta, gan no reģistrētāja puses veicamos soļus, kā arī dod iespēju izvairīties no situācijām, kad komersants neiesniedz informāciju par garantiju pēc reģistrēšanās TATO.
Lai padarītu efektīvāku kontroles īstenošanu, tūrisma aģentiem papildus iesniegumam būs jāiesniedz arī informācija par tūrisma operatoriem, kuru vārdā viņi var piedāvāt un pārdot klientam kompleksus tūrisma pakalpojumus. Attiecīgi noteikumi palielina patērētāju aizsardzību pret negodīgu tūrisma aģentu darbību, kas piedāvā patērētājam iegādāties neapdrošinātus kompleksā tūrisma pakalpojumus.
Noteikumi uzliek tūrisma aģentiem papildu pienākumu pierādīt, ka aģentam ir noslēgts līgums ar operatoru, kurš ir nodrošinājis klientu iemaksātās naudas drošības garantiju, un ka aģents neveic negodīgu komercdarbību, pārdodot patērētājam paša izstrādātus kompleksos pakalpojumus, nenodrošinot minēto garantiju un attiecīgi neaizsargājot patērētāju no aģenta maksātnespējas riska.
Uz sarakstu