Pa atbalsta tālruni vardarbībā cietušajiem saņemts 891 zvans
Tēmas, par kurām zvanīts, ir dažādas, piemēram, zvanītājiem bieži ir nepieciešams atbalsts, lai vērstos tiesībsargājošajās iestādēs - Valsts policijā, pašvaldības policijā. Tāpat zvanītāji meklē atbalstu, jo izjūt trauksmi pēc traumatiskas pieredzes vai gaidot izmeklēšanas rezultātus. Vēl cietušie vēlas, lai tiek izskaidrotas viņu tiesības.
Zvanītājiem ir nepieciešama informācija arī par pieejamo atbalstu, proti, juridisko, psiholoģisko, materiālo, turklāt zvanītāji zvana un konsultējas atkārtoti.
Kā norāda Vītola, tiek saņemts arī daudz zvanu no sievietēm, kuras piedzīvojušas vardarbību, kā arī no līdzcilvēkiem, kuriem ir pamatotas aizdomas par notiekošu vardarbību. Ir saņemti zvani no sociālajām mājām/pansionātiem par necilvēcīgu izturēšanos pret to iemītniekiem.
Zvanītāji arī vēršas pēc palīdzības, ja tika iesaistīti vai cietuši ceļu satiksmes negadījumā un ir neizpratnē par kompensāciju izmaksas mehānismu, kā arī par to, ka ceļu satiksmes negadījums netiek kvalificēts kā noziegums.
Vēl vairāki zvani saņemti, lai noskaidrotu, kur vērsties, ja ir pamatotas aizdomas par cilvēku tirdzniecību ārvalstīs.
Kā norādīja Vītola, lielākoties konsultācijas lūdz sievietes - 519 zvani, bet no vīriešiem saņemti 295 zvani. Vēl 49 zvani saņemti no bērniem.
Kā ziņots, no gada sākuma darbojas Tieslietu ministrijas iniciētais atbalsta tālrunis 116006, pa kuru ikviens noziegumā cietušais bez maksas var saņemt konsultāciju. Iecere izveidot atbalsta tālruni radās, ņemot vērā Eiropas Savienības direktīvas prasības, kas nosaka noziegumos cietušo tiesību, atbalsta un aizsardzības minimālos standartus.
Bezmaksas tālrunis ir nepieciešamās informācijas avots cietušajiem arī gadījumos, ja kriminālprocess vēl nav sākts. Īpaši apmācīti speciālisti pa tālruni sniedz visu informāciju par atbalsta iespējām konkrētajā gadījumā. Nepieciešamības gadījumā tiek sniegts arī emocionāls atbalsts. Tālruņa darbības laiks ir no plkst.7 līdz 22.
Uz sarakstu