Kā popularizēt biznesu digitālajā vidē? 6 efektīvi SEO satura veidi
Lai arī frāze Saturs ir karalis* radusies jau 27 gadus atpakaļ, tā ir un būs aktuāla arī turpmāk, jo tieši saturs ir veids, kā informēt, atbildēt uz jautājumiem, izklaidēt, raisīt emocijas, iesaistīt un mudināt pieņemt lēmumus. Saturs ir jebkuras interneta platformas centrālais elements, kam ir ietekme uz visiem, kas ar to mijiedarbojas. Taču ir viens būtisks nosacījums – lai šī ietekme būtu pozitīva, proti, lai ar saturu varētu sasniegt vēlamo rezultātu, tam jābūt nišai un mērķauditorijai atbilstošam.
Tāpēc vienmēr paturi prātā – tikpat, cik dažādi ir tava uzņēmuma klienti, tikpat daudzveidīgam jābūt arī piedāvātajam saturam, jo tā tu varēsi apmierināt iespējami plašāka cilvēku loka intereses. Turklāt satura daudzveidība ir arī viens no faktoriem, kas veicina mājaslapas redzamību Google. Ar kāda veida saturu iespējams veiksmīgi popularizēt biznesu un sasniegt uzņēmuma mērķauditoriju? Lasi tālāk!
*”Saturs ir karalis” (“Content is king”) ir nosaukums esejai, ko 1996. gadā publicējis “Microsoft” dibinātājs Bills Geitss (Bill Gates). Esejā Bills Geitss dalījies ar savu skatījumu par satura lomu digitālajā vidē nākotnē, un kopš tā laika šī frāze bieži tiek pieminēta satura mārketinga nozarē.
1. Teksts
Teksta saturs joprojām ieņem vadošo vietu meklēšanas rezultātos. Galu galā tas ir galvenais satura veids, pēc kā vadās meklētājsistēmu roboti, lai analizētu vietnes un izvērtētu to atbilstību lietotāju vaicājumiem. Tekstuālo saturu, protams, ieteicams padarīt lasītājam interesantāku, papildinot ar vizuāliem elementiem (par to runāsim tālāk), taču kvalitatīvs teksts, vai tas būtu reklāmraksts, relīze, intervija, posts sociālajos tīklos, produkta apraksts vai mājaslapas teksts, joprojām ir viens no spēcīgākajiem pamatrīkiem klientu piesaistē un SEO jomā.
Kādu tekstu varam saukt par kvalitatīvu? Tādu, kas ir unikāls, aktuāls, atbild uz lasītāju jautājumiem, raisa uzticību un pārliecina. Un, protams, tāds, kas lieliski indeksējas interneta meklētājsistēmās un palīdz mājaslapai nokļūt meklēšanas rezultātu TOP pozīcijās, proti, meklētājsistēmām optimizēts teksts jeb SEO saturs.
Tomēr ar tekstu vien ir par maz, lai gūtu panākumus klientu piesaistē. Tekstu var salīdzināt ar mājas karkasu. Papildinot karkasu ar dažādiem tehniskiem risinājumiem, iekšējo un ārējo apdari, māja kļūst apdzīvojama un komfortabla. Līdzīgi ir ar tekstuālo saturu – papildinot to ar attēliem, animācijām, video, infografikām un citiem vizuālajiem elementiem, tas kļūst dzīvāks jeb pilnvērtīgāks un vieglāk uztverams, līdz ar to – aktuālāks un pievilcīgāks auditorijai.
2. Vizuālais saturs
Vizuālais saturs (fotogrāfijas, ilustratīvi attēli, infografikas, ikonas, mājaslapas dizaina elementi u. c.) ir vienkāršs taču pietiekami efektīvs paņēmiens, kā piesaistīt un noturēt mājaslapas apmeklētāja uzmanību. Dažādi pētījumi liecina, ka cilvēki „apstrādā” vizuālo saturu līdz pat 60 tūkstošiem reižu (!) ātrāk nekā tekstu. Tāpat tas:
- palīdz taviem potenciālajiem klientiem saprast, kas tu esi un ko piedāvā, vēl pirms viņi izlasījuši aprakstu;
- atšķaida tekstu, atvieglojot lasītājam informācijas uztveršanu;
- palīdz akcentēt galveno, piemēram, produkta vai pakalpojuma priekšrocības, tādējādi paātrinot pirkuma lēmuma pieņemšanas procesu;
- palīdz labāk orientēties mājaslapā un ātrāk atrast nepieciešamo informāciju;
- ļauj kompakti pasniegt apjomīgu informāciju; lielisks piemērs – infografika, kas var būt gan statiska, gan dinamiska, tādējādi vēl vairāk veicinot apmeklētāja iesaisti un viņa uzmanības noturēšanu;
- palīdz informācijai ilgstošāk nosēsties atmiņā.
Tomēr svarīgi atcerēties, ka, lai arī vizuālais saturs ir efektīvs veids, kā piesaistīt un pastiprināt mērķauditorijas interesi, panākumu atslēga ir neaizēnot karali, proti – neļaut dažādiem vizuālajiem elementiem novērst uzmanību no galvenā vēstījuma, ko vēlies nodot savai mērķauditorijai! Vairāk par to, ko ņemt vērā, lai vizuālais saturs strādātu tava biznesa labā, lasi šeit!
3. Video
Video saturs kļūst arvien populārāks. Tā skatīšanās prasa mazāku piepūli nekā lasīšana, turklāt video ir arīdzan ērtāk uztverams, atrodoties kustībā. Tāpēc gluži loģiski, ka arī mārketingā šim satura formātam ir milzīgs spēks. Kā liecina Wyzowl (viens no pasaulē vadošajiem uzņēmumiem, kas ražo skaidrojošos video) pētījums, video kā mārketinga instrumentu izmanto 91% uzņēmumu, bet 96% to pozicionē kā būtisku savas mārketinga stratēģijas sastāvdaļu. To var saprast, jo ar video palīdzību tik tiešām var sasniegt vairākus mērķus, piemēram:
- video ļauj viegli pasniegt informāciju savai mērķauditorijai un ilgāk noturēt uzmanību;
- tas veicina uzticēšanos – saskaņā ar HubSpot (ASV uzņēmums, kas nodarbojas ar mārketinga, pārdošanas un CRM programmatūru izstrādi) 2022. gada pētījumu, 66% patērētāju skatās video saturu, lai uzzinātu ko vairāk par zīmolu vai produktu;
- video ir pārliecinošāks un mudina uz rīcību – Wyzowl pētījumā 84% uzņēmumu norāda, ka, tieši pateicoties video, klienti ir iegādājušies viņu produktu vai pakalpojumu;
- video palīdz izveidot dziļāku saikni ar savu mērķauditoriju (piemērs – tiešsaistes jeb live video);
- video ļauj uzlabot mājaslapas pozīcijas interneta meklēšanā – tā kā cilvēki arvien vairāk dod priekšroku video, arī Google meklēšanas rezultātos videoklipi vai mājaslapas, kas satur video, arvien biežāk redzamas starp pirmajām pozīcijām.
4. Audio
Audio saturs – podkāsti, reklāma radio, vebināri, mūzika, audio grāmatas, skaņas efekti prezentācijās un video – satura mārketingā nodrošina vairākas priekšrocības:
- labs veids, kā stiprināt emocionālo saikni ar mērķauditoriju – audio saturs palīdz radīt noskaņu un raisa emocijas, savukārt emocijas veicina lietotāju iesaisti un mudina uz rīcību;
- ērts un pieejams satura formāts – potenciālie klienti to var klausīties jebkurā vietā un laikā;
- palīdz sasniegt plašāku cilvēku loku – liela daļa sabiedrības dod priekšroku audio saturam tā vietā, lai lasītu rakstus vai skatītos video;
- palīdz paaugstināt zīmola atpazīstamību – skaņas elementi, tādi kā melodijas vai džingli, var kļūt par zīmola atpazīšanas zīmi un palīdzēt patērētājiem to vieglāk atcerēties.
Saskaņā ar vairākiem statistikas avotiem audio saturu ik mēnesi klausās vairāk nekā 65% lietotāju. Ļoti populārs audio satura veids ir podkāsti – tos ik mēnesi klausās vairāk nekā 460 miljoni pasaules iedzīvotāju. Pieprasītas ir arī audio grāmatas – to globālā tirgus vērtība pārsniedz 5,3 miljardus ASV dolāru, un tiek prognozēts, ka 2030. gadā tas sasniegs 35 miljardu ASV dolāru vērtību. Savukārt populāro mūzikas straumēšanas servisu Spotify ik mēnesi aktīvi lieto vairāk nekā 500 miljoni klausītāju. Šie dati lieliski ataino pieaugošo audio satura popularitāti, un to pavisam noteikti ir vērts izmantot savā klientu piesaistes stratēģijā!
5. Interaktīvais saturs
Interaktīvais saturs – konkursi, aptaujas, spēles, infografikas, e-pasti, video u. c. – ir viens no efektīvākajiem digitālā mārketinga instrumentiem. Čikāgas tehnoloģiju uzņēmuma Mediafly pētījumā secināts, ka interaktīvais saturs piesaista uzmanību par 52,6% vairāk nekā statisks saturs, kā arī tas ilgāk notur potenciālā klienta uzmanību, palielinot kopējo mājaslapas apmeklējuma laiku, – šie ir pozitīvi signāli, lai Google virzītu mājaslapu uz augstākām pozīcijām atlases rezultātos. Interaktīvais saturs arīdzan bieži tiek pielietots, lai apkopotu svarīgu informāciju par mērķauditoriju, tāpat tas sniedz personalizētāku lietotāju pieredzi, veicinot vēlmi sekot līdzi uzņēmuma aktivitātēm mājaslapā un sociālajos tīklos. Un jo ieinteresētāks ir interneta lietotājs sekot uzņēmuma aktivitātēm, jo lielāka iespēja, ka tieši šo uzņēmumu viņš izvēlēsies, meklējot sev nepieciešamos produktus vai pakalpojumus.
6. Lietotāju radīts saturs
Izvēloties produktus un pakalpojumus, arvien lielāka ietekme ir citu lietotāju radītam saturam, proti, atsauksmēm, komentāriem, publikācijām sociālajos tīklos, foto un video apskatiem. Arī pētījumā teju 80% aptaujāto atzinuši, ka citu lietotāju radītam saturam ir būtiska ietekme uz viņu lēmumiem par pirkumu. Šāds satura veids ir efektīvs, gan strādājot pie zīmola uzticamības paaugstināšanas, gan produktu, pakalpojumu un klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanas. Tāpat lietotāju radīts saturs palīdz celt uzņēmuma pozīcijas Google meklēšanā – pozitīvas atsauksmes un tajās izmantotie atslēgvārdi, unikāls un aktuāls saturs, atpakaļsaites un aktivitāte sociālajos tīklos ir svarīgi faktori, ranžējot mājaslapas.
Saturs ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cilvēki apmeklē tavu mājaslapu. Tāpēc padari to viņiem viegli atrodamu, draudzīgu un noderīgu, kombinējot katra satura veida priekšrocības!
Latvijas Tālruņa pieredzējušie speciālisti ik dienas nodarbojas ar kvalitatīva, profesionāla un daudzveidīga satura radīšanu, palīdzot uzņēmumiem efektīvi sasniegt arvien jaunus klientus un uzlabot sava biznesa rezultātus. Efektu vēl vairāk pastiprina mūsu plašais mediju tīkls, kur, publicējot klientu saturu, ne vien palīdzam sasniegt plašāku mērķauditoriju, bet arī nodrošinām kvalitatīvas atpakaļsaites uz uzņēmuma mājaslapu, tādējādi veicinot tās apmeklējumu. Uzzini vairāk par piedāvātajiem risinājumiem https://www.latvijastalrunis.lv/pakalpojumi un pacel savu uzņēmumu nākamajā līmenī ātrāk!
Uz sarakstu
Sveiki, dāmas un kungi! Vai jums ir nepieciešama finansiāla palīdzība? Es esmu Sjūzena Bensone. Esmu aizdevējs un arī finanšu konsultants. Vai jums ir nepieciešams biznesa aizdevums, personīgais aizdevums, hipotēkas aizdevums vai aizdevums, lai pabeigtu savu projektu? Ja jūsu atbilde ir jā, es iesaku sazināties ar manu uzņēmumu. Mēs sniedzam visa veida aizdevumu pakalpojumus, tostarp ilgtermiņa un īstermiņa aizdevumus, nodrošinātus un nenodrošinātus aizdevumus un daudz ko citu. Lai iegūtu papildinformāciju, rakstiet mums pa e-pastu: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) vai rakstiet man tieši uz WhatsApp, izmantojot: +447360502110, un saņemiet atbildi vienā mirklī. Aizdevums no uzticama un kompetenta uzņēmuma ir tas, kas jums nepieciešams, lai sasniegtu savu mērķi. Mēs esam visaptverošs finanšu pakalpojumu uzņēmums un esam apņēmušies palīdzēt jums īstenot visas jūsu vēlmes. Mēs specializējamies strukturētu finanšu risinājumu nodrošināšanā privātpersonām un uzņēmumiem visefektīvākajā un ātrākajā veidā.