Banner 980x90

FKTK pērn saņemts mazāk kredītiestāžu klientu sūdzību

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) 2015.gadā saņēmusi 154 kredītiestāžu klientu sūdzības, un tas ir mazāk nekā 2014.gadā, kad tika saņemtas 183 banku klientu sūdzības.

Pērn visos gadījumos, kad klients sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 132 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 16 sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Savukārt, izskatot sešās sūdzībās minēto, konstatēts trūkums kredītiestādes iekšējās kontroles sistēmā, informē FKTK.

Visbiežāk - 48 reizes - klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. 42 reizes sūdzība iesniegta par kreditēšanas pakalpojumiem, 16 - par zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu izpildi, 11 - par sadarbību ar banku, 19 - par citiem iemesliem. Desmit sūdzības bijušas par maksājumu kartēm, četras sūdzības - par pilnvarām, divas - par komisijas maksu un finanšu instrumentu darījumiem.

No pērn saņemtajām 154 sūdzībām 40 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par "Swedbank" darbību, 30 reizes - par "SEB banku", 23 reizes - par banku "Citadele", 10 reizes - par "DNB banku" un deviņas reizes - par "Nordea" bankas Latvijas filiāli. Septiņas sūdzības saņemtas par "Norvik banku", sešas - par "PrivatBank" un "Rietumu banku", savukārt četras par "Latvijas Pasta banku", bet trīs par "Bigbank" Latvijas filiāli. Pa divām sūdzībām saņemts par "Trasta komercbanku", "ABLV Bank" un "Baltikums Bank". Viena sūdzība 2015.gadā saņemta par "Expobank", "Eesti Krediidipank" Latvijas filiāli un "Svenska Handelbanken" Latvijas filiāli. Septiņas sūdzības saņemtas par vairākām kredītiestādēm kopā.

FKTK vērš uzmanību, ka saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

Kā ziņots, 2014.gadā FKTK saņēma 183 kredītiestāžu klientu sūdzības. Visbiežāk jeb 53 reizes klienti FKTK sūdzējās par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. Otrs biežākais sūdzību iemesls bijis par kreditēšanas pakalpojumiem - 43 sūdzības.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)