Aptauja: Tikai 41% Latvijas iedzīvotāju var aizmigt dažu minūšu laikā
Teju 29% respondentu parasti aizmieg 11-20 minūšu laikā, 16% aptaujāto nepieciešamas 21-30 minūtes, bet 14% iedzīvotāju nepieciešams vairāk par pusstundu, lai varētu aizmigt.
"Cilvēki ir dažādi, un katram ir savi faktori, kas var ietekmēt miegu. Taču lielākā daļa aptaujas dalībnieku ir pārliecināti, ka ikviens var ietekmēt sava miega kvalitāti, izvēloties sev vispiemērotāko matraci, spilvenu un gultas veļu," stāsta "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.
Lielākā daļa jeb 56% iedzīvotāju matrača iegādei gatavi atvēlēt 70-200 eiro, virs 200 eiro plāno tērēt 27%, bet līdz 70 eiro – 17% respondentu. Savukārt spilvena iegādei 55% iedzīvotāju gatavi atvēlēt līdz 20 eiro, 34% - 21-40 eiro, bet 11% jauna spilvena iegādei būtu gatavi tērēt vairāk nekā 41 eiro. Toties gultas veļas iegādei vairāk nekā puse jeb 54% iedzīvotāju gatavi atvēlēt 21-50 eiro, toties 38% minēja summu līdz 20 eiro, taču 8% respondentu ir ar mieru jaunas gultas veļas iegādei tērēt vairāk nekā 51 eiro.
Gultas veļu iedzīvotāji iegādājas visbiežāk – 57% aptaujāto to iegādājas pāris reizes gadā, 8% respondentu jaunu gultas veļu iegādājas vismaz četras reizes gadā, savukārt 25% - reizi divos, trijos gados, bet 10% to iegādājas ļoti reti – aptuveni vienu reizi 4-5 gados.
Savukārt spilvenu 43% iedzīvotāju ir iegādājušies salīdzinoši nesen, 29% - pirms diviem, trim gadiem, 22% pirms vairāk nekā četriem gadiem, bet vēl 6% plāno iegādāties jaunu spilvenu tuvākajā laikā.
Ceturtā daļa jeb 25% aptaujāto matraci iegādājušies aptuveni pirms 4-7 gadiem, 23% - pirms 2-3 gadiem, 14% - pirms gada, 4% to izdarījuši pavisam nesen, bet 23% respondentu gultas matraci iegādājušies pirms vairāk nekā astoņiem gadiem. Taču 10% aptaujāto tuvākajā laikā plāno iegādāties jaunu gultas matraci.