Aptauja: Mazumtirdzniecības veikalu pircēji lielākoties izvairās no spontāniem pirkumiem
Kā aptaujā noskaidrojis Mazumtirgotājs "Elvi", ejot līdzi tehnoloģijām, iepirkumu sarakstu veido ne tikai uz papīra, bet arī telefonā, izmantojot šim mērķim paredzētās aplikācijas. 69% plāno maksimālo summu, ko iztērēt vienā iepirkšanās reizē, balstoties uz šī brīža finansiālo stāvokli, un lielākoties vienā iepirkšanās reizē iztērē 15 - 20 eiro.
Mazumtirdzniecības veikalu pircēji uzrāda tendenci laicīgi plānot gan gājienu uz veikalu, gan to produktu klāstu, ko nepieciešams iegādāties. Biežākais spontāno pirkumu iemesls ir veikalu piedāvātās atlaides. Interesanti atzīmēt, ka 17% pircēju regulāri iegādājas tikai tos produktus, kuriem ir atlaide, un tikai tad plāno ēdienreizi, ko iespējams pagatavot no šiem produktiem. 50% aptaujāto atzīmē, ka dažreiz pielāgo ēdienreizes uz atlaidēm pieejamajiem produktiem. Vēl viens spontāno pirkumu iemesls ir uzkavēšanās rindā pie kases – 15% pircēju atzīmē, ka regulāri iegādājas šokolādes batoniņu vai košļājamo gumiju, kas atrodas uz plauktiem pie veikalu kasēm; 58% neplānoti iegādājas našķus dažreiz. Tā saucamās "uzlīmju krāšanas akcijas" regulāri piesaista 30% pircēju uzmanību, un tikai 13% pircēju nav tajās ieinteresēti, jo nav motivēti ilgstoši krāt uzlīmes.
Izzinot, vai pircēji izvēlas iegādāties produktus ar rezervi, tika noskaidrots: 71% pircēju iegādājas produktus vairākām dienām, 8% - visai nedēļai, 19% apmeklē veikalu katru dienu un iegādājas produktus tikai vienai dienai. Pārtiku laika posmam, kas ir ilgāks par nedēļu, iegādājas tikai retais.
Aptauju veica nacionālais mazumtirgotājs "Elvi" ar interneta portāla "www.visidati.lv" palīdzību. Respondentu vidējais vecums – 38,2 gadi.