Apdrošinātājs: Aug pieprasījums pēc KASKO polisēm ar nulles pašrisku
"Gjensidige Baltic" KASKO produktu vadītājs Ivars Getliņš vērš uzmanību, ka aizvien izteiktāka tendence ir pieprasījums pēc polisēm ar nulles pašrisku pat gadījumos, kad tam nav objektīva pamatojuma. "Statistiski uz nulles pašrisku bojājumiem uzstāj katrs otrais klients - to vēlas arī uzmanīgie braucēji, kuri pat nespēj atminēties, kad pēdējo reizi būtu iekļuvuši kādā negadījumā," norāda Getliņš. Viņš atzīst, ka apdrošinātājs klientam piedāvā tādu polisi, kādu viņš vēlas. Taču nereti atklājas, ka galvenais iemesls, kādēļ klienti vēlas šādu polisi, ir nepietiekama iedziļināšanās polises nosacījumos.
Kā vēl vienu būtisku faktoru par labu polisei ar pašrisku "Gjensidige Baltic" eksperts min kopējo satiksmes drošību. "Statistiski ir pierādīts - cilvēks, kura apdrošināšanas polise paredz paša risku bojājumiem, brauc uzmanīgāk un izjūt lielāku atbildības sajūtu par savu uzvedību uz ceļa, kamēr nulles pašrisks rada maldīgu visatļautības sajūtu, kas diemžēl provocē arī noteikumu pārkāpumus un negadījumus. Tas notiek zemapziņas līmenī un ir grūti kontrolējams. Tādēļ gan pašu klientu, gan arī kopējās satiksmes drošības vārdā mudinām klientus izvēlēties polises ar pašrisku," skaidro Getliņš.
Klientiem, kuri iegādājušies KASKO polisi ar pašrisku, "Gjensidige Baltic" aicina ziņot par negadījumu arī reizēs, kad fiksēts vizuāli neliels bojājums.
"Gjensidige Baltic" atzīmē, ka pēdējos gados jauno automašīnu tirgus segments ir atdzīvojies un turpina augt. To apliecina arī parakstīto KASKO polišu prēmiju apjoma pieaugums, kas gan vēl ir tālu no pirmskrīzes līmeņa.
"Ir prognozējams, ka jauno automašīnu tirgus segmentā un KASKO polišu jomā pieaugoša tendence saglabāsies arī nākamajos gados. Ar visu to gan šobrīd ir sasniegta tikai puse no pirmskrīzes līmeņa, kad KASKO polišu parakstīto prēmiju apjoms "Gjensidige Baltic" bija 17,6 miljoni eiro un vidēji par 50% lielāks tas bija arī citiem apdrošinātājiem. Šādu līmeni pie labvēlīgiem apstākļiem tirgus varēs sasniegt ātrākais pēc trijiem gadiem," prognozē Getliņš.
Uz sarakstu