Vai ikvienam cilvēkam der jebkādas cietības matracis?

Piemērotas cietības matrača izvēle var ievērojami ietekmēt Jūsu miega kvalitāti, kas savukārt izmaina pašsajūtu, veselības stāvokli, darbaspējas un pat izskatu. Piemēram, guļot uz pārāk mīksta matrača, Jūs pamodīsities ar sāpēm un stīvumu sprandā, mugurā un locītavās. Savukārt pārāk ciets matracis radīs sāpes ķermeņa atbalsta punktos. Tieši tādēļ matraču veikals Erti.lv piedāvā iegādāties dažādas cietības un pildījumu Latvijā ražotus matračus.

Kādēļ ir tik svarīgi zināt sev piemērotāko matrača cietības pakāpi?
Pirmkārt, matrača cietība tiešā veidā ietekmē to, cik ērti Jūs jutīsieties. Protams, skaidrs ir tas, ka ikvienam cilvēkam ir individuālas vēlmes un vajadzības, tādēļ Tā guļvieta, ka Tev šķiet ideāla, kādam citam var likties pārāk mīksta vai, tieši pretēji, pārāk cieta. To, kā Tavs ķermenis interpretē matrača cietību, ietekmē šādi faktori:
• vecums,
• svars,
• dzimums,
• ķermeņa tips,
• veselības stāvoklis.

Cietība un atbalsts
Daudzi cilvēki mēdz jaukt matrača cietības pakāpi ar tā nodrošināto atbalstu ķermenim gulēšanas laikā. Matraču veikals Erti.lv atgādina, ka šo faktoru nozīme ir atšķirīga, jo, piemēram, augstākās pakāpes atbalsta matracim var būt vairākas cietības pakāpes, piemēram:
• mīksts – piemērots cilvēkiem, kuri biežāk guļ uz muguras;
• vidēji mīksts – piemērots tiem, kuri lielākoties guļ uz sāniem un novērtē līdzsvaru starp matrača sniegto atbalstu ķermenim un tā mīkstumu;
• vidēji ciets – lieliska izvēle gan tiem, kuri lielākoties guļ uz vēdera, gan tiem, kuri guļ uz muguras;
• ciets – būs piemērots cilvēkiem, kuri lielākoties guļ uz muguras un dod priekšroku cietākai gulēšanas virsmai;
• ļoti ciets – der tiem, kas biežāk guļ uz muguras. 

Ķermeņa masas indekss un matrača cietības pakāpe
ĶMI jeb ķermeņa masas indekss var palīdzēt noteikt Jums piemērotāko matrača cietības pakāpi. ĶMI aprēķina šādi: svars (kg): augums (m)2, piemēram, 70 : (1,7 x 1,7) = 24,2. Vadoties pēc aprēķinātā indeksa, varat secināt:
• ja Jūsu ĶMI ir mazāks par 19, piemērotāks būs mīksts matracis;
• ja Jūsu ĶMI ir no 19 līdz 25, izvēlieties vidējas cietības matraci;
• ja Jūsu ĶMI ir no 26 līdz 31, piemērotāks būs ciets matracis;
• ja Jūsu ĶMI ir virs 31, dodiet priekšroku ļoti cietam matracim. 

Protams, šeit arī vērts ņemt vērā savu veselības stāvokli un gulēšanas pozīciju. Piemēram, gulēšanai uz vēdera ērtāks ir cietāks matracis, bet tiem, kuri iecienījuši gulēt uz sāniem, patīk vidējas cietības vai mīkstāks matrača veids. 
 
Ja vēlies atrast sev piemērotāko matraci kvalitatīvam un veselīgam miegam, ienāc matraču veikalā Erti.lv!