Banner 980x90

"A.C.B." noslēdz līgumus par ceļu un tiltu būvi Lietuvā 31 miljona eiro apmērā

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

Infrastruktūras būvniecības uzņēmums AS "A.C.B." noslēdzis vairākus līgumus par ceļu un tiltu izbūvi un remontdarbiem Lietuvā. Četru noslēgto līgumu summa pārsniedz 31 miljonu eiro. "A.C.B." ir viens no pirmajiem Latvijas uzņēmumiem, kas tādā apjomā īsteno ceļu būvniecības pakalpojumu eksportu, aģentūru LETA informēja "A.C.B." pārstāve Sabīne Puķe.

Kā ziņo aģentūra LETA, pirmie noslēgtie līgumi paredz, ka "A.C.B." atjaunos ceļus Kauņā, tās apkārtnē, kā arī Alītas un Marijampoles apriņķos. Kā norāda "A.C.B." tehniskais direktors Dzintars Pomers, Lietuvas tirgus ir interesants visiem lielākajiem Latvijas ceļu būvniecības uzņēmumiem.

"Pie vienāda ceļu tīkla, Lietuvā ir divas reizes lielāks ceļu nozares finansējums. Šobrīd mums ir noslēgti līgumi par kopumā četriem projektiem, bet reāls darbs uzsākts divos - Marijampoles apriņķī un pie Kauņas. Nozares līderu spēja sekmīgi konkurēt Lietuvā, apliecina Latvijas ceļu būvētāja darba kvalitāti," skaidro Pomers.

"A.C.B." tehniskā direktora vietnieks Edmunds Zonbergs atgādina, ka vēsturiski padomju laikos latvieši ir bijuši krietni labāki ceļu būvnieki, taču, iestājoties neatkarības laikiem, lietuvieši pakāpeniski mūs ir apsteiguši. Galvenais iemesls tam ir ceļu un tiltu būvniecībai piešķirtais finansējums.

"Arī raugoties uz iepriekšējo un šo gadu, mēs diemžēl redzam, ka šī tendence turpinās – Latvijā joprojām ir Baltijā viszemākais valsts finansējums autoceļu būvniecībai. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, Lietuva autoceļu būvniecībai laikā no 2014.gada līdz 2016.gadam atvēlējusi par 0,7% lielāku daļu valsts budžeta, nekā Latvija, taču, ņemot vērā abu valstu budžetu atšķirības, faktiskajos skaitļos atšķirība ir daudz lielāka. Latvija pēdējos trijos gados šim mērķim ir atvēlējusi 534 miljonus eiro, kamēr Lietuva vienu miljardu eiro. Hroniskā naudas nepietiekamība rada lielas problēmas arī ar Eiropas Savienības finansējuma apgūšanu, tā sāk kļūt par milzīgu sniega bumbu, kas šajā plānošanas periodā kļūst aizvien apjomīgāka," norāda Zonbergs.

Viņš arī atzīst, ka lietuviešiem veicas labāk, tādēļ Latvijas ceļu būvētāji tagad cenšas iekosties arī Lietuvas pīrāgā. "Tas, protams, nav un nebūs viegli, bet no otras puses - lietuvieši ceļu būvētāji bija pirmie, kas atnāca uz Latvijas tirgu," piebilst Zonbergs.

Šobrīd uzņēmumam "A.C.B." ir uzticēts veikt Kauņas pilsētas ielu seguma atjaunošanu un uzturēšanu, rekonstrukciju Laisves gatvē Kauņā, kā arī divu Lietuvas valsts ceļu posmu rekonstrukciju vairāk nekā 12 kilometru garumā.

"A.C.B." uzņēmumu grupā ietilpst astoņi uzņēmumi, kuru galvenie darbības virzieni ir ceļu un tiltu būvniecība, rekonstrukcija un būvniecības izejmateriālu ražošana. Uzņēmumu grupa ir veidota, lai apvienotu būvuzņēmējus ar kopīgu mērķi - radīt kvalitatīvu, ilgtspējīgu un mūsdienīgu galaproduktu. Uzņēmumu grupā šobrīd strādā vairāk nekā 770 cilvēku, tostarp sertificēti ceļu, tiltu, dzelzceļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, ēku un telekomunikāciju būvinženieri un projektētāji.

"A.C.B." grupas uzņēmumi spēj vienlaicīgi apkalpot vairāk nekā 100 dažāda mēroga projektu. Asfalta un citu materiālu ražošana notiek septiņas rūpnīcās dažādos Latvijas reģionos. Konsolidētais grupas apgrozījums 2014.gadā bija vairāk nekā 80 miljoni eiro, ekspluatācijā tika nodoti vairāki valsts mēroga projekti.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)