Kā fitnesa klubs apvienojams ar veselīgu uzturu?

Foto: Shutterstock.com

Pienākot aukstajam laikam, ir nopietni jāsāk domāt par sava ķermeņa uzturēšanu - samazinās gan vitamīnu daudzums organismā, gan iespējas kārtīgi izkustēties. Šajā laikā treniņiem piemērotus apstākļus daudziem dod fitnesa klubs, jo sportot ārā ziemas apstākļos ir sarežģīti. Kā ar uzturu? Bez veselīgas ēdienu izvēles treniņi vien Tavu ķermeni nespēcinās. Lasi tālāk un uzzini, kā uzlabot savus ēšanas paradumus, lietderīgi izmantojot arī rudenī pieejamās dabas veltes!

Ēdiens ir vienīgā enerģijas padeve Tavam organismam
Tu esi tas, ko Tu ēd – ne velti šis teiciens ir pastāvējis gadsimtiem ilgi. Bez pareiza uztura treniņiem nav jēgas, jo uzņemtās vielas tikai palēlinās vēlamo rezultātu gūšanu. Jāņem vērā arī iemesls, kādēļ dodies uz sporta zāli – ja vēlies nomest svaru, atceries, ka sportojot iegūsi muskuļus, kas ir smagāki par taukiem. Tādēļ, neapvienojot treniņus ar svara nomešanai un veselībai piemērotu diētu, Tava ķermeņa masa var pat palielināties.

Foto: Pexels.com

Ja Tev ir plānā apmeklēt fitnesa klubu, padomā arī par sabalansētu diētu, kur jāiekļauj:
proteīni, ko lielos daudzumos var atrast olās, liellopa gaļā, pupiņās un sēnēs – strādā pie muskuļu masas palielināšanas un to spēcināšanas;
ogļhidrāti, ko Tu atradīsi visa veida rudens dārzeņos – burkānos, bietēs un citos sakņaugos –, ķermenim dod tik ļoti nepieciešamo enerģiju;
veselīgie tauki, ko vislabāk ir iegūt augstvērtīgās augu eļļās, kā arī riekstos un sēklās – pirmais, ko ķermenis sadedzina pie pastiprinātas slodzes, tādēļ pat tad, ja vēlies nomest svaru, nelielā daudzumā tauki ir jāuzņem vispārējās veselības saglabāšanai.

Pats galvenais noteikums: ēd sabalansēti un neaizmirsti par ūdeni! Lai cik ļoti Tu gribētu nomest svaru vai lietot tikai muskuļus būvējošu ēdienu, atceries, ka ķermenis ir sarežģīts – tam ir nepieciešamas ļoti dažādas uzturvielas, lai visi procesi varētu notikt pilnvērtīgi. 

Veselā ķermenī vesels gars – vai ir arī otrādi?
Gan jau arī Tev ne reizi vien ir sanācis atcelt treniņu sliktas pašsajūtas vai pat nelāgas omas dēļ. Rudenī un ziemā tas ir īpaši manāmi, jo arvien īsākās dienas un retāk redzamā saulīte rada drūmu atmosfēru gan apkārtējā vidē, gan nereti arī Tevī pašā.

Veselīgs uzturs ne tikai palīdz ātrāk tikt pie rezultātiem, bet arī ļauj justies labāk ikdienā:
vitamīni, kas lielās devās ir dzērvenēs, un dažādās zivīs atrodamās aminoskābes rada priecīgu omu un palīdz cīnīties pret depresiju, kas bieži nomāc tumšajos mēnešos;
omega 3 uzlabo smadzeņu darbību un ļauj vieglāk koncentrēties, kamēr piesātinātie tauki, ko var atrast ceptā un apstrādātā pārtikā, pasliktina domāšanu un pat padara smadzenes mazākas;
probiotikas jeb labās baktērijas, ko satur skābpiena produkti, palīdz organismam cīnīties ar nelabvēlīgām baktērijām un izsprukt no rudens vīrusiem.

Katra no šīm uzturvielām organismā veic savu uzdevumu, tādēļ māka tās pareizi kombinēt savā fitnesa plānā ir liels pluss. Lasi tālāk un uzzini, kā arī Tu vari izmantot uzturvielu īpašības savam labumam!

Ēdienu izvēle ir jāpielāgo vēlamajam rezultātam
Ikdienā bieži var dzirdēt, cik svarīgs ir veselīgs uzturs, taču, ko tieši tas nozīmē? Kādēļ vieni saka, ka jāēd daudz ogļhidrātu, kamēr citi brīdina, ka tie palielina ķermeņa masu?

Fitnesa klubs ir vieta, kur satiekas cilvēki ar dažādu dzīvesveidu un mērķiem, tādēļ nesatraucies, ja Tava ēdienkarte krasi atšķiras no blakus skrējēja. Katra cilvēka ķermenis ir atšķirīgs un var arī atšķirīgi reaģēt uz dažādām uzturvielām. Turklāt ir svarīgi savu diētu pielāgot treniņu plānam un vēlamajam rezultātam. Koncentrējies tikai uz to, ko vēlies panākt Tu!
Foto: Bigstockphoto.com

Sabalansēts uzturs labam ķermeņa tonusam
Vai Tev fitnesa klubs ir vieta, kur pāris reizes nedēļa kārtīgi izkustēties un uzturēt ķermeni formā? Tad veselīga uztura noteikumi Tev ir pavisam vienkārši:
nepadodies nevajadzīgiem kārdinājumiem – izskaud visus taukainos, sāļos un šokolādes našķus;
centies ēst pēc iespējas vairāk svaigas pārtikas – zaļumi, zaļumi un vēlreiz zaļumi;
ēd daudzveidīgi – izmanto gadalaiku un tā dotos labumus, piemēram, rudenī smelies vitamīnus sarkanajās ogās un veselīgos taukus ķirbju sēklās.

Protams, ka katram sapratne par sabalansētu uzturu ir citādāka, taču skaidrs ir viens – jo biežāk gatavosi ēdienu mājās un jo vairāk izmantosi dažādus augļus un dārzeņus, jo veselīgāks būs Tavs ķermenis un priecīgāks Tavs prāts!

Efektīva svara zaudēšana ar pareizajiem produktiem
Diētas, kas domātas svara zaudēšanai, ir neskaitāmas, taču atceries, ka bez sportošanas ievērojamus rezultātus nesasniegsi. Tāpat arī fitnesa klubs vien nebūs ātrākais ceļš uz slaidu ķermeni. Treniņos gūtos rezultātus uzlabos diēta, kurā ir samazināts daudzums tauku. 

Neatkarīgi no tā, kāda ir Tava pamatdiēta svara zaudēšanai, droši vari tajā iekļaut:
ābolus – tie ir gan bagāti ar vitamīniem, gan ilgi saglabās sāta sajūtu. Viena no vērtīgākajām ābola daļām ir tieši miza, tādēļ izmanto rudeni un dodies pēc āboliem uz vietējo tirgu, kur tie tiks pārdoti bez pievienotām ķimikālijām;
olas – viena liela ola satur tikai 77 kalorijas, taču tā ir pilna ar ķermenim vajadzīgām uzturvielām. Papildini savas brokastis ar vārītu olu un Tev negribēsies našķoties līdz pat pusdienām;
dārzeņus un zaļumus – kamēr esi tirgū pēc āboliem, paķer arī kādu kāpostu, puķkāpostu un labu devu ar spinātiem. Šie rudens dārzeņi ļauj apēst vairāk uzturvielu, neuzņemot lielu daudzumu kaloriju.
Foto: Pexels.com

Fitnesa klubs "Veselības fabrika" atgādina – nemēģini zaudēt svaru badojoties! Šāda metode tikai rada ķermenim stresu, kas lielākajā daļā gadījumu noved pie pretēja efekta – tauku masas palielināšanās. Labāk ēd mazas porcijas divu līdz trīs stundu intervālos, nekā vienu lielu ēdienreizi dienas vidū!

Muskuļu būvēšana  darbs pašām spēcīgākajām uzturvielām!
Vai Tu esi nolēmis līdz nākamajai vasarai iegūt spēcīgu, muskuļotu un izskatīgu ķermeni? Fitnesa klubs ir īstā vieta, kur strādāt pie šīs mērķa sasniegšanas, taču nekas tā nepalīdz muskuļu būvēšanā, kā proteīnu pilni ēdieni. 

Pabaro muskuļus ar ēdieniem, kas iekļauj:
liellopu gaļu, jo tā ir brīnumlīdzeklis muskuļu masas palielināšanai – liellopu gaļa ne tikai satur dzelzi, cinku un B vitamīnus, bet arī augstu aminoskābju līmeni, kas kopā ar insulīnu ir neaizvietojams palīgs muskuļu augšanai;
vistas gaļu bez ādas, kas, tāpat kā liellopu gaļa, kvalitatīvo proteīnu dēļ veicina muskuļu augšanu un atjaunošanos;
biezpienu, ko reti kurš pazīst kā muskuļu masu palielinošu ēdienu. Tomēr biezpiens satur proteīnu, kas lēni pārstrādājas, tādēļ tas ir īpaši piemērots cilvēkiem, kuriem nepietiek laika regulāri paēst;
augļus un dārzeņus – tie noder ikvienam, jo dod organismam visus nepieciešamos vitamīnus dažādiem procesiem, tostarp arī muskuļu audzēšanai.

Atceries, ka muskuļu audzēšanas laikā Tavs svars krasi mainīsies - vispirms tiks sadedzināti tauki, kas to samazinās, taču pēc tam, augot Tavai muskuļu masai, svars strauji kāps. 

Uztura speciālisti bieži iesaka uzturu papildināt ar speciāliem proteīna pulvera kokteiļiem, taču, sabalansējot pārtiku un ēdot to pareizos brīžos, Tu no tiem vari arī izvairīties. Uzsāksi sportošanas gaitas? Vai Tu zini, kas jāēd pirms tiek apmeklēts fitnesa klubs? Apskati dažus ieteikumus un ieplāno ēdienreizes atbilstoši saviem treniņiem!

Neej uz trenažieru zāli ar tukšu vēderu!
Pētījumi liecina, ka neatkarīgi no tā, vai pirms sportošanas ir paēsts vai nē, ķermenis treniņa laikā sadedzina vienādu tauku daudzumu. Kādēļ tad obligāti jāpaēd? Pirmkārt, no cukura trūkuma Tev draud spēka trūkums un ģībonis. Otrkārt, ja ķermenim nav enerģijas, ko dedzināt, viņš var sākt ķerties klāt Tavām muskuļu rezervēm. Tieši tādēļ, gan svarcēlājiem, gan tiem, kas nodarbojas ar jogu, ir svarīgi pirms treniņa kaut ko apēst!
Foto: Pexels.com

Vislabāk pirms treniņa ir ēst ko tādu, kas satur gan saliktos ogļhidrātus, gan proteīnus, piemēram:
• brūnos rīsus ar pupiņām;
• saldo kartupeli ar brokoli un mazliet olīveļļas;
• banānu ar mandeļu sviestu;
• daudzgraudu plāksnītes ar humusu;
• ābolu un valriekstus.

Protams, ka fitnesa klubs nav vieta, uz kuru jādodas ar pilnu vēderu, taču kāds no šiem ēdieniem nelielā daudzumā Tev dos nepieciešamo enerģiju, lai izturētu grūtos un izaicinošos treniņus.

Neaizmirsti par šķidruma uzņemšanu! 
Jebkurā dienas laikā ir svarīgi uzņemt pietiekami daudz ūdens, īpaši tad, ja plānā ir intensīvs treniņš. Šķidrumu vari uzņemt arī no svaigi spiestām sulām, kas papildinās organismu ar svaigiem vitamīniem un spēku.

Rudenī svaigi spiestās sulās labi garšos šādas augļu un dārzeņu kombinācijas:
• ābolu un burkānu;
• biešu un burkānu;
• ābolu un ķirbju.
Foto: Pexels.com

Papildini katru no šīm sulām ar medu, dzērvenēm vai pat sablenderētiem riekstiem, lai padarītu tās vēl uzturvielām bagātākas. Pievieno arī pilīti augstvērtīgas olīveļļas, lai palīdzētu organismam uzsūkt visus vērtīgos vitamīnus!

Sastādi savu uztura plānu prātīgi!
Katrs ķermenis un katrs treniņu plāns ir atšķirīgs, tādēļ atrast savu ideālo uzturu var būt sarežģīti. Vajadzības gadījumā konsultējies ar uztura speciālistiem, kas Tev palīdzēs sastādīt sabalansētu plānu tā, lai Tavs organisms saņemtu visas nepieciešamās vielas un spētu pilnvērtīgi darboties. Fitnesa klubs "Veselības fabrika" novēl ne mirkli neapstāties un ātri sasniegt vēlamos rezultātus!