Atšķirība starp lietotām riepām un nolietotām riepām

Tāda nu ir skarbā dzīves realitāte – novecojam gan mēs, gan mūsu autiņa riepas, tāpēc abos gadījumos aktuāls kļūst jautājums, kā paildzināt jaunību, kā priekšlaicīgi neaiziet postā un gādāt par maksimālu resursu izmantošanu. Te arī patiesībā der viena atbilde gan par savu dzīvi, gan riepām, jo abos gadījumos nepieciešmas rūpes un tāds kā "veselīgs" dzīvesveids, bet pats svarīgākais – jāizvairās no pārslodzes! 

Lietotas riepas ātri vien kļūst par izmetamām nolietotām riepām, ja nesekosiet dotajiem padomiem. 

• Nebrauciet agresīvi! Strauja manevru uzsākšana un tikpat strauja bremzēšana bojā riepas un palielina to nodilumu. Agresīva braukšana var beigties slikti arī jums pašam, tāpēc sevis un riepu dēļ – nebrauciet agresīvi! 
• Atcerieties, ka priekšējās auto riepas nolietojas ātrāk, tāpēc ieteicams pēc kāda laika apmainīt vietām priekšējos un pakaļējos riteņus, lai nodrošinātu vienmērīgu riepu nodilumu. 
• Nesteidzieties! Ļoti ātra braukšana palielina temperatūru, un tas nekādā ziņā nenāk par labu jūsu riepu ilgmūžībai. 
• Nepārslogojiet mašīnu! Tieši tāpat kā cilvēks ātrāk sagumst, ja ikdienā ir spiests nesāt smagumus, arī uz mašīnu slodze atstāj iespaidu un palielina riepu nodilumu. 
• Sekojiet līdzi, lai riepās spiediens būtu vajadzīgajā līmenī, jo gan riepas, kurās spiediens ir pārāk liels, tad tādas, kurās tas ir nepietiekams, nolietosies daudz ātrāk, turklāt tiekmēs arī jūsu braukšanas drošību! 
• Turiet riepas balansā! Atkal varam savilkt līdzības ar cilvēku – ja apavi nebūs vienāda līmeņa, tad, pirmkārt, būs grūti iet, bet, otrkārt, viena kurpe noteikti nolietosies ātrāk par otru! Ar riepām tāpat, tāpēc nelaidiet garām iespēju riepu servisā veikt riepu balansēšanu! 
• Pārbaudiet savu riepu protektora dziļumu! Un nedariet to tikai vienreiz – dariet to atkārtoti ik pēc laika! Ceļu satiksmes drošības direkcija ir noteikusi, ka minimālais protektora dziļums atšķiras ziemas un vasaras riepām, kas ir tikai saprotami. Tātad, vasaras riepām jāsāk domāt par riepu maiņu, kad protektors ir pietuvojies divu milimetru atzīmei, jo 1,6 milimetri ir CSDD normatīvajos aktos noteiktais galējais minimums protektoru dziļumam. Turpretī ziemas riepām šis skaitlis nedrīkst nokristies zemāk par četriem milimetriem. Nevajadzētu gaidīt, kad riepas patiesi sasniedz šo pašu minimālāko atzīmi, jo atcerieties – šī nav lieta, kas jāievēro tikai tāpēc, ka to nosaka normatīvie akti, uz kuriem šad tad gribas pievērt acis, šis ir jūsu un jūsu auto drošības jautājums! Kad riepas ir pārāk nolietotas – tās ir jāmaina, un viss!